Jeg glæder mig rigtig meget til at mærke stemningen og fællesskabet ved Danmarksmesterskabet. Det er jeg faktisk meget taknemmelig for, at jeg får lov til at opleve. Jeg spiller hver mandag og onsdag med OMBOLD-holdet i Ballerup. Træningerne fylder mig med en masse glæde, og det er uden tvivl de to bedste dage på ugen!
Ballerup bakker op om OMBOLDs fællesskab
Ballerup Kommune lægger gulv til det første indendørs Danmarksmesterskab, og borgmester Jesper Würtzen glæder sig til at byde de mange spillere velkommen:Vi er stolte af at være værter for det første DM i indendørs OMBOLD, og vi ser frem til en dag, hvor fællesskabet er i centrum – både på og udenfor banen. Fodbold er en fantastisk måde at skabe fællesskab og sammenhold på, og det er netop dét, OMBOLD handler om. Det har vi set her i Ballerup.OMBOLD-holdet i Ballerup er resultat af et stærkt samarbejde mellem Ballerup Kommune, Brydehuset, fodboldklubben BSF og OMBOLD. Holdet træner fast to gange om ugen, og her mødes i omegnen af 15 udsatte fodboldspillere på fast basis – en succesfuld indsats, der for nyligt vandt Ballerup Kommunes Kultur- og Fællesskabspris.
Fodbold med et formål
OMBOLDs direktør, Martin S. Pedersen, understreger vigtigheden af mesterskabet:Danmarksmesterskabet markerer afslutningen på vores første indendørssæson nogensinde – og det har været en bragende succes. Faktisk i en sådan grad, at vi har haft svært ved at få plads til alle holdene, der ville deltage. Mennesker, der kæmper med psykisk sårbarhed, misbrug og hjemløshed, er normalt ikke dem, vi møder i fodboldklubberne. Men den store interesse for at deltage i OMBOLDs stævner er i den grad til stede hos mennesker i udsatte positioner fra hele Danmark. Det viser med al tydelighed, at idræt og fodbold er for alle – hvis rammerne er de rigtige.Kom og oplev fodboldglæden! Danmarksmesterskabet i indendørs OMBOLD afholdes i Ballerup Super Arena, hvor kampene spilles fra kl. 10.00-15.30. Alle interesserede er velkomne til at opleve den særlige stemning og heppe på spillerne. OMBOLD-træningen i Ballerup er en del af projektet Inklusion i fodbold Danmark, som er støttet af Nordea-fonden og er et samarbejde mellem OMBOLD, DBU, DBU Sjælland og DBU Jylland.
